کانـتیـنر مخزن دار

کانـتیـنر مخزن دار

فروش کانتینر | مبین کانتین : امروزه صنعت حمل و نقل به دستاوردهای عظیمی دست یافته است و همین پیشرفت منجر به تولید تجهیزات حمل و نقل پیشرفته شود. در گذشته که این صنعت پیشرفت آنچنانی نداشت شرکت ها مجبور بودند برای حمل بعضی محصولات مانند مایعات از بشکه های کوچک استفاده کنند که معایب خاص خود را داشتند و اغلب برای حمل و نقل زمینی از آن ها استفاده می شد. اما رفته رفته تولید کانتینر مخزن‌دار امکان جابجایی انواع مایعات خوراکی، شیمیایی، سمی و گاز مایع را فراهم کرد و این صنعت توانست به تمام نقاط جهان محصولات را وارد کند.

کانـتیـنر مخزن دار چیست

با پیشرفت تکنولوژی و تولید کانتینر مخزن دار تمام صنایع توانستند محصولات خود را با استفاده از حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی به سراسر جهان ارسال کنند. این کانتینر با ظاهری استوانه ای شکل می باشد که جنس آن فولاد می باشد و مخزن کانتینر داخل در یک چهارچوب فلزی با اتصالات گوشه قرار گرفته است که به کانتینر تانکری هم شهرت دارد.

همانطور که گفته است کاربرد این محصول در جابجایی مایعات است و فرقی نمی کند مایعات شیمیایی باشد یا خوراکی همه آن ها از طریق این محصول قابل انتقال هستند.

ویژگی های کانـتیـنر مخزن دار یا تانکری

اگر درون یک چهارچوب فلزی مخزن برای حمل مایعات نصب شود در واقع به آن کانتینر مخزن دار گفته می شود. تولید و ساخت این محصول با حساسیت های بالایی همراه است و استانداردها و المان های امنیتی کاملا در پروسه تولید و عرضه می شود‌.

وقتی موضوع امنیت در پروسه تولید مطرح می شود باید توجه شود که اگر کانتینر برای حمل و نقل مواد شیمیایی باشد باید به نحوی امنیت آن تامین شود که خطر اشتعال و آسیب به محیط زیست را نداشته باشد. پس پروسه ساخت و جوشکاری اتصالات باید بر اساس استاندارد روز دنیا باشد و بعد از تولید به واحد کنترل کیفیت فرستاده می شود تا در نهایت خطرات جانی و زیست محیطی به کمترین میزان برسد.

حمل مواد اشتعال زا خطر باردار شدن مخزن را به دنبال دارد اما طراحی کانتینر تانکری به نحوی است که با اتصال به زمین خطر باردار شدن حین انتقال مواد و در مسیر حرکت را ندارد و بارهای اضافی از طریق مخزن به زمین انتقال و خنثی می شوند.

از ویژگی برجسته‌ی دیگری که این کانتینرها دارند این است که قابلیت نصب و تعبیه سیستم های هشدار دهنده را دارند و زمانی کانتینر نشتی داشته باشد این سیستم ها اعلام می کنند. این ویژگی سبب شده است که امنیت حمل و نقل افزایش پیدا کند و در صورت بروز مشکل از ادامه حمل و نقل جلوگیری و مشکل سریعا رفع شود‌.

کاربرد کانـتـیـنرهای مخزن دار با تانکری

هر صنعتی که در حوزه تولید یک محصول مایع فعالیت کند به کانتینر مخزن دار نیاز پیدا می کند. امروزه بیشترین کاربردی که این مخزن دارد در صنایع پتروشیمی است. در این صنایع می توان انواع نفت و مشتقات نفتی را مانند بنزین و گازوییل را در سطح شهر، کشور و حتی در سطح جهانی حمل و نقل نمود.

در صنعت کشتیرانی، صنعت استخراج نفت و گاز هم برای جابجایی مایعات شیمیایی بیشترین کاربرد را دارا می باشد.

خارج از مشتقات نفتی از کانتینر تانکری در حمل و نقل آب آشامیدنی به مناطق محروم یا مناطقی که در اثر بلایای طبیعی چون زلزله سیستم آبرسانی آن ها محدود و دچار مشکل شده است. یا در برخی موارد با حمل و نقل آب از طریق کانتینر می توان در مناطقی که زمین کشاورزی با کمبود آب مواجه هستند این مشکل را موقتا رفع نمود.

انتقال انواع مایعات معدنی

انتقال شیر و مایعات لبنی به کارخانجات تولید فراورده های لبنی

حمل و نقل آب برای شرکت ها و تولیدی های مختلفی که کمبود آب دارند.

هر چه در گذر زمان قدم برمیداریم خواهیم دید که هر روز به نوعی صنایع مختلف به کانتینر مخزنی نیاز پیدا می کنند. بحران آب یکی از دلیل های است که استفاده روز افزون این وسیله حمل و نقل را بیشتر کرده است. چون صنایع ناچارند که کمبود آب خود را حمل آب از نقطه ای دیگر جبران کنند و تا فرایند تولید و ساخت محصولات در آن ها با تغییر مواجه نشود‌.

عمده مزایای استفاده از کانـتیـنر تانکری

در حوزه حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی کانتینر مخزن دار نقش عظیمی در جابجایی و انتقال مایعات بر عهده دارد. کانتینرها نسبت به واگن ها و یا کشتی های دارای مخزن مزایای بیشماری دارند.

زمانی که قصد انتقال نفت و یا مایعات شیمیای در مسیر ریل کشی نشده باشد و امکان کشتیرانی هم وجود نداشته باشد از کانتینرها تانکری می توان استفاده کرد.

انتقال با این وسیله مشمول هزینه کمتری است و نسبت به قطار و کشتی قیمت بهینه تری دارد.

انتقال مواد با این وسیله در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و همین سبب می شود که در وقت و انرژی هم صرفه جویی شود.
پروسه حمل و نقل کاملا ایمن است و از لحاظ تشابه می توان امنیت کانتینر را برابر با کشتی مخزن دار یا واگن مخزن دار دانست.
بارگیری و انتقال و تخلیه آسانی دارند.
و …

با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد در کنار توجه به پارامتر امنیت موارد دیگری از قبیل هزینه کم و زمان کم را هم در نظر می گیرند پس با وجود اینکه واگن ها و کشتی های مخزن دارد بهتر از کانتینر هستند اما بنا به استفاده می توان گفت که کانتینر به صرفه و ایمن است و زمان و انرژی و هزینه صرفه جویی می کند.

قیمت انواع کانتـینـر مخزن دار

کانتینر مخزن دار معمولا با توجه به برند تولیدی و طرفیت مخزن و جنس بدنه دسته بندی می شوند و از آنجا که یک کالای وارداتی هستند قیمت آن ها تحت تاثیر قیمت ارز می باشد. در حال حاضر شرکت های مهمی این محصول را که تولید کشورهای اروپایی، چین و کره جنوبی هستند وارد می کنند. قیمت محصول هر کشوری تحت تاثیر استانداردها و المان هایی می باشد که در محصول نهادینه شده است و به طور قطع نمی توان گفت که کدام برند بهترین است و از لحاظ قیمتی مناسب است چون مزایا و معایب زیادی تعیین کننده‌ی ارزندگی یک کالا هستند. شرکت مبین کانتین یکی از عرضه کنندگان انواع کانتینر و کانکس در سطح کشور می باشد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

سرپناه ضد زلزله

سرپناه ضد زلزله   سرپناه ضد زلزله سازه ای است که در هنگام وقوع زلزله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

ارتباط با ما