جزئیات طراحی اختصاصی کـانـکــس

طراحی اختصاصی کـانـکــس

کانکس | مبین کانتین : امروزه برای طراحی اختصاصی کـانـکــس ویلایی و مسکونی از طراحی های اختصاصی استفاده می کنند. زمانی که افراد نیاز به طراحی اختصاصی کانکس داشته باشند این کار به صورت حرفه ای برای آن ها انجام می شود.

اما در برهه ای موارد طراحی روتین به کار گرفته می شود مثلا زمانی که قرار است برای کارگران یک مجموعه یک سازه پیش ساخته تهیه شود و یا زمانی که بخواهند برای مناطق دچار بلایای طبیعی در زمان اندکی حجم بالایی از این سازه ها را تولید کنند از طراحی روتین استفاده می کنند که هزینه ی این سازه ها نسبت به نمونه های اختصاصی پایین است.

در سازه های معمولی معمولا به ظاهر کار و ظرافت های ویژه توجهی نمی شود و صرفا سازه جهت اسکان موقتی است از این رو توجهی به جزئیات ریز و غیر اساسی نمی شود‌. تفاوت اساسی که در سازه های اختصاصی وجود دارد طراحی پیش ساخته است مثلا برای ساخت سازه های ویلایی، مسکونی و لوکس از طراحی های دوبعدی برای تهیه پلان، از طراحی سه بعدی برای نشان دادن نما استفاده می شود تا مشتری قبل از ساخته با نمونه کار آشنایی پیدا کند و در صورت نیاز تغییراتی در طراحی و سبک اجرا بدهد.

نکات مهم و ایده های خاص برای سـاخـت سرپناه

طراحی اختصاصی کـانـکــس امروزه در بیشتر صنایع تولیدی این سازه انجام می شود این روش در واقع به دلیل مزایای بیشماری که دارد همواره برای سازه های بزرگ و اختصاصی بسیار مفید است. طراحی سازه تاثیر بسیار زیادی در کاهش دوریز مصالح دارد و با توجه به اینکه مشتری قبا از ساخت نمایی کلی از سازه را مشاهده می کند می تواند بعضی از قسمت ها را طبق نیاز و سلیقه خود طراحی و تغییر دهند.

طراحی از قبل خطاهای تولید را به حداقل می رساند و باعث می شود که مشتری نسبت به خرید خود رضایت بیشتری دارد.

اهمیت نور طبیعی در دیزاین conex

در طراحی اختصاصی کانکس های ویلایی و مسکونی نور طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار است چون هیچ نور مصنوعی نمی تواند تاثیر نور طبیعی را هم در افراد و هم در دکوراسیون سازه بگذارد. با این وجود هر سازه ای که سفارش می دهید باید از حداکثر نور برخوردار باشد. برای رسیدن به این مثدار حداکثری باید در‌ها و پنجره‌ها را با یک پوشش نازک پوشاند و حتی الامکان می توان از درهای شیشه ای استفاده کرد که نور به تمام قسمت های سازه منعکس شود.

فضای مورد نیاز در طراحی اختصاصی کــانـکــس

با توجه به اینکه الگوهای روتین تولید کانکس جذابیتی برای تفرادی که به دنبال کیفیت و زراحی برتر هستند ندارد پس نیاز به طراحی اختصاصی کانکس پیش از پیش دیده می شود. برای اینکه احساس یک فضای مسکونی و خوب به شما دست بدهد باید سعی کنید از فضاهای باز و یکدست استفاده کنید.

از آنجا که در این سازه ها فضای ذخیره سازی محدود می باشد پس باید تدابیری اندیشیده شود که بتوان با قفسه بندی ها متاوت و زیبا در راهروها، مبلمان و کمدهای و تخت هایی که فضای ذخیره سازی بالایی دارند نهایت استفاده را برد. همچنیت می توان بر روی درها شلف هایی برای وسایل نصب کرد. که با این طراحی ها از فضای کم سازه حداکثر استفاده می شود‌.

نحوه طراحی اختصاصی ورودی در سرپناه

قطعا طراحی اختصاصی کانکس باید توسط افراد با مهارت بالا انجام شود. این مهارت زمانی ثابت می شود که طراح بتواند حریم ورودی سازی را به بهترین شیوه پیاده کند. برای این کار ابتدا باید حد فاصل درب ورودی سازه تا اولین فضا مشخص شود. این طراحی به چند شیوه که شامل فرمی با متریال یا ابجکت های دکوراتیو و یا تکنیک های طراحی می باشد انجام می شود. در واقع ورودی این سازه نقش هدایت کننده به بخش های مختلف سازه از جمله پذیرایی آشپزخانه و دستشویی می باشد.

مراحل طراحی اختصاصی conex

1. جمع آوری اطلاعات

اولین مرحله در طراحی اختصاصی کانکس جمع اوری اطلاعات است. در این مرحله تمام نیازه ها، ایده های شخصی و ایده های معمار، انتظارات مشتری، چالش ها و … جمع آکری و دسته بندی می شود. در مورد هر کدام از این موارد اطلاعات دقیقی به دست می آید و تمام اطلاعات با واقعیت های تولید بررسی می شکند. این مرحله به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد تا با موفقیت طی شود.

۲. طراحی دو بعدی

تمام ایده ها و اطلاعاتی که در مرحله ابتدایی جمع آوری کرده ایم به طراحی اختصاصی کـانـکــس تبدیل می کنیم. این کار از طریق نرم افزارهای خاصی انجام می شود و ایده را به طراحی دو بعدی تبدیل می کنیم‌. به طور کلی در این گوته طراحی ها می توان در نقشه تغییرات اجرا کرد. در این قسمت می توان تمام ایده ها را انتخاب کرد و پس لز مقایسه گزینه مناسب را برگزید. خروجی این مرحله باید شامل پلان ها و نما های جانبی باشد و حداقل یک برش طولی یا عرضی از پلان کار باشد.

۳.طراحی سه بعدی

برای طراحی های سه بعدی هم به نرم افزارهای 3Dmax و rino نیاز است. این نرم افزارهای معروف در کار خود دقیق هساند و خروجی آن ها به واقهیت نزدیک است به طوری که نی توان طراحی را در زاویه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. متد الگوبرداری این روش در واقع چشم انسان است که می تواند از سه زاویه مختلف یک شی را بررسی کند.

در طراحی سه بعدی کانکس تمامی موارد از قبیل فرم ، رنگ ، محل قرار گیری درب و پنجره ها ، ابعاد و تناسبات را می توان طراحی و ارزیابی کرد. این شیوه طراحی به صرف زمان زیادی نیاز دارد و معمار باید دانش تخصصی در این خصوص داشته باشد. اگر متخصیص طراحی بتواند درک درستی از نتیجه طراحی داشته باشند قطعا در مرحله تولید به مشکلی برخورد نخواهند کرد.

طراحی جزئیات سازه

حال در مرحله پایانی نوبت به جزئیات اجرایی و دیتیل های سازع پرداخته می شود. برای طراحی این آپشن ها فرد باید دانش فنی مهندسی داشته باشد. این مرحله چون مستقیما نتیجه آن برای تولید فرستاده می شود حتما باید دیتل ها واضح باشند و مهندس یا سرپرست تولید نیازی به توضیحات اضافی نداشته باشد و فقط مبنای کار را بر اساس جزئیات و ترسیمات قرار دهد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

سرپناه ضد زلزله

سرپناه ضد زلزله   سرپناه ضد زلزله سازه ای است که در هنگام وقوع زلزله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

ارتباط با ما